Direktlänk till inlägg 22 maj 2018

Kattungar födda 18 maj och 20 maj!

Av Ann-Katrin Andréasson - 22 maj 2018 05:09

På kvällen den 18 maj kl 17,30 kom Lexis första lilla unge och drygt tre timmar senare var alla fem födda. I skrivande stund tror jag att det är tre hanar och två honor (men får kika lite till). Färgerna är svart/blå med ganska mycket vitt. Det är lite svårt att se om det blir svart eller blått och det kan vara några av varje. Två av kattungarna är tigre och de andra tre solida. Jättefina alla fem och bilder kommer inom några dagar. 



Natten mellan lördag och söndag, lite efter tolvslaget den 20 maj kom Aylas tre finingar. De är brun-svarttigre/spotted och ligger väldigt jämnt i storleken. De ser alla tre ut att vara honor. Så söta och bilder kommer inom några dagar. Just nu försöker jag övertala mamma Ayla att den lådan jag valt i en garderob är säker och bra men hon har i natt för säkerhets skull flyttat dem under en fåtölj i samma rum. Inte lika mysigt tycker jag   .


Bägge mammorna sköter sina barn superbra och är väldigt stolta över de små. 


Bilder kommer till helgen.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Katrin Andréasson - 21 september 2018 15:35

Nu har sötnosen Lizzie hittat sitt hem! Vi önskar henne lycka till i Torslanda som havskatt    ...

Av Ann-Katrin Andréasson - 7 september 2018 19:51


Nu har Lars hittat sitt hem men Lizzie letar fortfarande. Hör av er om ni längtr efter en söt lite kattflicka med mycket bus i kroppen        ...

Av Ann-Katrin Andréasson - 26 augusti 2018 12:21

De små syskonen Lisbeth (Lizzie) och Lars som flyttade tillsammans är nu åter till salu pga allergi. De är två små busungar med massor av energi som gärna vill komma till ett eller två hem med mycket kärlek och ingen konstaterad allergi. Hör av e...

Av Ann-Katrin Andréasson - 17 augusti 2018 18:19

Nu har alla fina, busiga, söta, tokiga och blyga kattungar flyttat. Lika härliga alla åtta. Jag önskar er alla ett härligt kattliv med era nya familjer.       ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards